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『QUAKE LIVE』アップデート(2012-04-30)、Premium コンテンツを無料で使える Free Premium Week が 5 月 6 日まで開催

QuakeLive

Quake III Arena』をベースとした無料 FPS 『QUAKE LIVE』がアップデートしています(2012-04-30)。

Free Premium Week: April 30th – May 6th

QUAKE LIVE の有料課金ユーザーのみが使用できる Premium コンテンツを無料で使える Free Premium Week が 5 月 6 日まで開催されます。

特徴

  • 50 以上の Premium Arena をプレー可能
  • 6 つの Premium Game Mode をプレー可能
  • 全ての Premium 用ゲーム内機能を利用可能
  • 支払い、クレジットカードの必要なし

新規有料ユーザー登録特典

  • Premium 登録者は 2週間の Pro Subscription Token を 1 つゲット
  • Pro 登録者は 2週間の Pro Subscription Token を 2 つゲット

Token は「Settings → Account Settings → Redeem Membership Token」にて使用する事で有料期限を延長することが出来ます。また、この Token をフレンドにプレゼントすることも可能となります。

QLPP12 Site Update and Free Premium Week – April 30, 2011

Premium Pak 12 がリリースされました。主に以下が特徴となっています。

  • 新しい 4 つの Premium Arena
  • 新しい 5 つの ゲームモード
  • 200 以上のカスタム設定が可能な新しい Start-a-Match インターフェース

詳細は以下のとおりです。時間と気力が無くなってスルーしている箇所があります。

New Gametypes

  • Domination
    • Domination は QUAKE シリーズ初となるチームーベースのゲームモード。スコアを得るためコマンドポイントを攻撃しホールドしなくてはならない。Clan Arena のようにプレーヤーは全ての武器を持って spawn し、マップにアイテムは存在しない。体力回復とアーマーは戦いの後に回復する機会が与えられる。
  • Attack & Defend
    • 全ての武器を持ち 1 ライフで攻守交代制の CTF。チームは敵の Flag を奪いキャプチャするか、敵チームを倒す事でスコアポイントを得ることが出来る。ただし、誰かが Flag に触れる前に敵チームを倒してしまうとポイントを失うので注意。チームとしてプレーして敵の基地を襲撃し Flag を持ち帰ろう。
  • Red Rover
    • Clan Arena と Free For All をミックスしたもので、プレーヤーはお互いに競い合います。あなたが誰かを倒すと、自分のチームに切り替わり respawn する。ラウンドは全てのフレーヤーが同じチームになると終了し、10 ラウンドが終了した時点で最もスコアが高いプレーヤーが勝者となる。
  • 1-Flag CTF
    • Flag がアリーナの中央に現れ、チームはそれを敵のベースに運ぶために戦う。ゲームにスパイスを効かせるために、プレーヤーは Flag を前に進めるのを手助けするのに敵の頭上を超えてチームメイトにパスすることが可能。Flag の内部には小さなマイクロチップが埋め込まれており、ジャンプパッドやテレポーターを起動させることができる。Space CTF で興味深い体験をすることまちがいなし。
  • Harvester
    • 2 チームが相対し、それぞれの Flag がアリーナの中央にスカルを発生させる。プレーヤーはそれらのスカルを集め、頭の部分を失わないようにしながら敵のベースに運ばなければならない。

Start a Match 2.0

  • Start a Match は 200 を超えるサーバー設定オプションをサポートするためにコードをスクラッチで書き直した。
    • Customizable Weapons:spawn の停止、ダメージ調整、リロード回数、railjumping などを全ての武器に設定可能。
    • Customizable Physics: Air Control、Air Accel、Ramp Jumping、Ground Accel, Ground Friction など
    • Gametype modifiers: Infinite Ammo, Weapon Switch Speed, Weapon Stay, Allow Self-Kills, Spawn Protection など
  • Web サイト、フォーラム、フレンドにお気に入りの設定をシェアしてインポート・エクスポートできる機能を追加した

Premium Arenas Added

  • Camper Crossings (CTF/A&D/1-Flag/Harvester/Domination):
  • Cliffside (FFA/Domination):
  • Jumpwerkz (CTF/A&D/1-Flag/Harvester/Domination):
  • Space Camp (FFA/CA):

Premium Awards Added

  • 新しいゲームタイプをプレー中にアンロック可能な 14 以上のの Premium Awards を追加した

Premium Scoreboards Added

  • Clan Arena Premium スコアボードを追加。また、CTF スコアボードに kills と deaths を表示するようアップデートした。Domination, Attack & Defend, One Flag CTF, Harvester をサポートするようになった。

PQL Updates

  • PQL がランクされるようになった
  • callvote されている時に武器切り替えにラグを感じるようになる、プレーヤーの移動に関連するコードの問題を解決した
  • circle jumping を改善するために Walk Friction を 8 から 7 に変更した

Web Updates

Changes & Additions:

  • Pro プレーヤーは Premium マッチに Standard レベルのユーザーを 5 人まで招待出来るようになった
  • Invitation はオンラインのプレーヤーに Invite Monitor のジョインリンクに代わって chat IM のようにして表示されるようになった
  • ブラウザ上のレンチアイコンにカーソルを合わせるとサーバー設定の詳細が表示されるようになった
  • Last Match と Time Played が Unranked マッチでもカウントされるようになった
  • Time Played にカーソルを合わせると Ranked と Unranked マッチでプレーした時間を識別できるようになった
  • ブラウザを人が居る Start a Match サーバー、リストトップの Premium マッチでソートされるようアップデートした

Resolved Issues:

  • Sending multiple invitations to the same standard level guest will no longer take up multiple guest slots (Maximum number of non-premium guests reached.) If multiple people invite the same player, it will use the guest slot of the last person to send an invite.
  • Many inconsistent uses of timezones have been corrected on the Profile pages.
  • Browser filters are disabled while looking at invited matches.
  • Corrected Recent Competitors not always showing the most recent match with that player.
  • Improved sorting of Quake Live Chat, should now alphabetize players that are online.
  • If teamsize is greater than maxclients, browser will show whichever is smaller.
  • Some minor formatting on Quake Live Chat to make unread IMs more visible.
  • Match Stats are now viewable when a full team or player quits.
  • Match Stats will now properly show if the match was InstaGib.
  • A Not Found error is no longer generated when linking directly to a match stats page.
  • Website key binding and game settings have been removed in favor of in-game options.
  • Creating a clan will now automatically activate it.
  • Fixed instances where a player leaving a clan is still shown with the tag.
  • Joining an invited match with a password will now show the password screen before connecting.
  • Resolved one case where the friends list would not appear until an action occurs.
  • The tooltip for Freeze Tag matches in the browser now shows Round Limit instead of Frag Limit.
  • Game Guide and FAQ updated with more current information.
  • Fixed improper usage of “Reticulating Splines” on loading screen.

Game Updates

Changes & Additions:

  • 新しい Point of Interest (POI) システム。これはオリジナルの Team Locators を拡張したバージョンで、Flag ベースのゲームモードにおいてゲームタイプの目的、味方の Flag キャリアーを表示するようにした。POI では、プレーヤーの距離がより視認されるようになり、消えたり隠れたりすることが出来ない。
  • Ppremium ユーザーが CTF ベースのゲームタイプで、デフォルトの布製 Flag とホログラフィックの Flag を選択できる ‘Flag Style’ を追加した
  • remium Duel を除く全てのスコアボード上にハンディキャップを表示するようにした
  • Reduced HUD clutter from award medals by stacking them rather than drawing them in a horizontal row. Added cg_drawRewardsRow to allow user to revert to the old behavior or specify the size of the the medal row.
  • 試合終了時の ready up の挙動を変更し、「not ready」から「ready」に一度だけ変更できるようにした
  • ‘Auto Join Team’ で常に Blue チームが選択されるのではなく、両チームが同点でプレーヤー数が同じ時にはランダムでチームが決定されるよう挙動を変更した
  • オーバーキルダメージがトータルダメージやスコアに反映されないよう、Clan Arena のダメージスコアリングをゑんこうした
  • デフォルトの FOV 値 100 が適切に反映されるようゲーム内オプションメニューを変更した
  • “Last Man Standing”のアナウンスメントを伴うナレーションを追加した
  • ボーナスヘルスがラウンドのカウントダウン中に減らないようになった
  • デフォルトでパブリックマッチにおいて Team Force Balance を利用できるようになった。2 プレーヤーがアンバランスになる場合は試合の途中でチームを変更出来ないようにする。
  • Small/Large CA と Large CTF サーバーが削除された。Premium CA と CTF 上で、teamsize と map を calllvote することで Start a Match 設定を使い、望ましいサイズの試合を作る事が出来る。

Resolved Issues:

  • Optimized bandwidth usage by reducing frequency of team count updates. This will improve one of the most commonly seen cases of “Server Command Overflow” errors when clients are not experiencing connection issues.
  • No longer drop clients while transition between maps for “cl.snap.serverTime < cl.oldFrameServerTime".
  • Under specific conditions, cylinder collisions could be miscalculated. Hitscan hit detection has been greatly improved.
  • Players disconnected from a server and are sitting at the menu will no longer appear to friends as in-game.
  • If a match is not able to start, more detailed messages are displayed with the reason.
  • Resolved memory corruption caused by enabling r_fastsky.
  • Dead or recently joined players would sometimes be moved to spectator if Follow Powerups was enabled.
  • The “One” voiceover is no longer played twice during the match countdown in non-round based gametypes.
  • Resolved one condition that caused the “ dropped for flooding” error between matches.
  • The Duel Premium Scoreboard would sometimes appear to change the ready status of the wrong player.
  • Resolved an issue where third person was incorrectly enabled in online matches.
  • Players will no longer get stuck on terrain in certain conditions while using Flight.
  • Bots will no longer improperly use the func_bobbing on Beyond Reality.
  • dropflag, droppowerup, and dropweapon can no longer be used during a pause or timeout.
  • The callvote menu was not listing the appropriate map list for FreezeTag.
  • The callvote map preview shot would be out of date, after selecting a map, closing the menu, and then re-opening the callvote menu.
  • The UI code would attempting to play ROQ cinematics of maps selected in the callvote menus.
  • The winning player’s weapon model was not being displayed on the scoreboard in InstaGib FFA and InstaGib Duel matches.
  • Resolved an issue where the player capturing a flag would sometimes hear the capture sound twice if Draw Rewards was enabled. Added cg_rewardsVO to all players to disable award images, without disabling the medal VO/SFX notification.
  • Resolved an issue that would cause the “Round Begins in” VO to not play during the first round countdown in FreezeTag.
  • Disabled teleport sound effect and shader effect when players are sitting at the post-game scoreboard.
  • Renamed the ‘Doubler’ rune to ‘Damage’ rune to better reflect the 1.5x damage multiplier.
  • Removed the bonus starting armor from pre-game warmup. A player will now spawn with the same amount of armor that they will spawn with during the match.
  • Removed team switch cooldown when changing to specator. Players do not have to wait when switching from spectator to a team.
  • Resolved an issue that could cause callvote teamsize checks in elimination based gametypes to be wrong if mid-game voting was allowed and a vote was initiated mid-round while some players were eliminated.
  • Removed deprecated ‘/team scoreboard’ command.
  • Flags can no longer be grabbed after the timelimit but before the end-game scoreboard appears.
  • Scores will no longer increment after the timelimit but before the end-game scoreboard appears.
  • Resolved improper player model orientation and scaling of the winning player on the Duel Premium Scoreboard.
  • Resolved an issue that prevented damage dealt in instagib from being tracked. It is now tracked in-game and will show in the website stats.
  • Resolved an issue that caused visual jitters when using cl_timenudge while spectating.
  • Resolved a shader sort issue that caused blue teleportals to draw on top of other surfaces.
  • Drop Damaged Health would drop health when receiving falling damage when no self damage was enabled.
  • Resolved multipliers on items picked up both immediately before and after respawning by clearing pickup history on respawn.
  • Negative values would display on the DrawTeamPickups area of the premium scoreboards for one second before data was retrieved.

Plugin Updates

  • Mac ユーザーがコンスタンスにフレンドネットワークに再接続する問題を解決した
  • Windows7 で Internet Explorer を使用している限られたユーザーの挙動を改善した

Arenas Updated

  • ワールドホールのミラーエフェクトを修正した
  • spawn fragging を減らすために新しい spawn レイアウトをデザインした
  • マップを明るくし、FFA に Quad を追加した
  • Starting spawn を flag ルームに移動させた
  • blue ベースのミラーエフェクトのホールを修正した
  • Starting spawn を flag ルームに移動させた
  • Starting spawn を flag ルームに移動させた
  • flag base が浮いているのを修正した
  • FFA に Quad を追加した
  • vertex light モードを修正した

情報元

この記事を書いた人
Negitaku.org 運営者(2002年より)。Counter-Strikeシリーズ、Dota 2が大好きです。 じゃがいも、誤字脱字を見つけるのが苦手です。

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